לכל גוף ייחוד משלו, ולכל נשמה ייחוד משלה - נשמה שלי טלי סלם


נשמה שלי

טלי סלם
הספר נכתב לזכרו של סמ"ר יהודה סלם, חייל גולני שנפל ביום ג' סיוון תשנ"ח, 27.05.1998





היי חברים,
את הספר נשמה שלי בחרתי להקריא רק לרומי שלי שהינה בת 8 בקרוב.
לדעתי לשביט שהוא קטן יותר הספר לא מתאים עדיין.
רומי שלי ישבה עם הספר וקראה שוב ושוב נראה לי שקצת הדהים אותה הרעיון להיחשף לספר שיש בו מעט מן היהדות ומן הרוחניות.
הופעתי לשמוע שהיא אהבה את הספר , התחושה שלי היתה שזה עדיין לא לגילה אבל מבחינת הכתב והסיפור הוא קליל ומאוד מובן.
הילדה קראה שוב ושוב ואמרה " וואו זה יפה , התמונות כל כך יפות ויש כל כך הרבה נשמות בעולם , אמא "


"כְּשֶׁאִמָּא הָרָה, יֵשׁ לָהּ בַּבֶּטֶן עֻבָּר. וּבִמְלֶאכֶת מַחְשֶׁבֶת עֲדִינָה מְאוֹד אֱלֹהִים מַרְכִּיב לְגוּף הָעֻבָּר נְשָׁמָה וְהוֹפֵךְ אוֹתוֹ לְתִינוֹק."

הַתִּינוֹק גָּדֵל, הוֹפֵךְ לְיֶלֶד, וְלוֹמֵד לְהַכִּיר אֶת הַנְּשָׁמָה וְאֶת הַגּוּף שֶׁקִּבֵּל.

יֵשׁ נְשָׁמוֹת רַבּוֹת וְגוּפִים רַבִּים, וּלְעִתִּים אָנוּ לוֹמְדִים כָּל חַיֵּינוּ עַל הַנְּשָׁמָה וְעַל הַגּוּף שֶׁקִּבַּלְנוּ.





טלי סלם מסבירה לקוראים הצעירים כי לכל גוף ייחוד משלו, ולכל נשמה ייחוד משלה, וכל החיים אנחנו לומדים לקבל את גופנו ואת נשמתנו ועמלים להשכין שלום בין גוף לנשמה. זהו ספר שהוא צידה למסע של גילוי הייחודי שבאדם.



המחברת, טלי סלם, מנסה להסביר לקוראים הצעירים כי קיימים הבדלים בין הפרטים / האנשים בגלל הנשמה ששוכנת בתוכם. הנשמה - היא העל מודע העמוק של האדם. הגרעין האישיותי הפנימי שלנו שלעולם לא משתנה ולא מתקלקל. מכוחה אנו רוצים, נדחפים ועושים כל מיני דברים, שאין אנו מבינים את פשרם. הנשמה טהורה תמיד והאדם איננו יכול לפגום אותה, אלא לעמעם את הופעתה והתגלותה בו.

טלי מפרטת וממחישה לקוראים הצעירים על ההבדלים בין הגופים בגלל הנשמות ששוכנות בתוכן ומניעות את האדם: יש נשמות ביישניות, ויש נשמות עדינות, יש נשמות מנהיגות שמצעידות קדימה ויש נשמות סבלניות, חייכניות ונעימות שעושות טוב לכולם.

"לְכָל אֶחָד נְשָׁמָה וְגוּף מִשֶּׁלּוֹ, הַשְּׁזוּרִים יַחַד כְּחוּט הַשָּׁנִי. וּכְכָל שֶׁנְּקַבֵּל וְנֹאהַב אֶת גּוּפֵנוּ וְאֶת נִשְׁמָתֵנוּ, כָּך נָבִין עַד כַּמָּה כָּל אֶחָד מֵאִתָּנוּ מְיֻחָד בְּדַרְכּוֹ שֶׁלּוֹ." ( שם ע"מ 10 )




ספר מיוחד ומעניין, אהבתי לקרוא אותו ובהחלט מלמד את כולנו שיש נשמות שונות וכל אחת מיוחדת במינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox