ספר ילדים חדש: "נעמה אוהבת לדמיין" מאת דליה בר-אל



זוכרת את הבת שלי בגיל 4 שאהבה לדמיין שהיא נסיכה בארמון גדול, היא היתה מספרת לי סיפורים ואני הייתי מחייכת ועפה איתה בפנטזיה 👸 .
לכן לספר "נעמה אוהבת לדמיין" התחברנו מייד. כי מי לא אוהב לדמיין? מי לא אוהב מעט לחלום ?
בסיפורה של דליה בר-אל מתוארת ילדה בשם נעמה שאוהבת לדמיין. בעזרת הדמיון נעמה הופעת לנסיכה בארמון ולגיבורה שמנצחת מפלצות 👹.
הדמיון עוזר לה לבצע ולראות כל מה שחפץ ליבה: גמדים בתוך בועות סבון, פיות על עננים ועוד'.
בעצם כולנו משתמשים בכוח הדמיון ועפים לעיתים למקומות אחרים. כוח הדמיון הוא אחד הכוחות החזקים ביותר אצל ילדים. הוא מסייע להם בלמידה האינסופית כשהם מפענחים ומפרשים את העולם סביבם ורוכשים ארגז כלים, שילווה אותם בבגרותם. נעמה, גיבורת הספר "נעמה אוהבת לדמיין" משתמשת בכוח הדמיון שלה כשהיא לומדת איך להתנהל בעולם.

הסופרת באמצעות הספר והצגת סיטואציות דימיוניות של נעמה, מלמדת את הילדים להשתמש בכוח הדמיון בסיטואציות שונות בחייהם.



מסר מהסופרת:

דליה בר-אל: "הייתי שמחה אם הקוראים הצעירים יראו כמה זה כיף לדמיין, שיתנסו בחוויה ויבינו שבעזרת הדמיון אפשר לעוף למקומות מופלאים ולהעשיר את החיים. הם ילמדו גם שבעזרת הדמיון אפשר להתגבר על פחדים שונים ועל בעיות. אני מקווה שהן הסיפור והן האיורים יהיו השראה להפעלת הדמיון של הקוראים, הן הצעירים והן המבוגרים".

"אני מציעה שההורה שקורא את הספר לילד ידובב אותו וישאל אותו גם על מה שהוא עצמו מדמיין. בהתאם לכתוב בספר, ההורה יכול לעשות קישור בין חלום לדמיון ולדבר על כך שבעזרת הדמיון אפשר להתגבר על קשיים ולהתנחם. ההורה יכול להסביר שמותר גם לכעוס ולדמיין דברים רעים על מישהו שמרגיז אותנו, אבל להבין שזה רק דמיון. הדמיון עוזר לפרוק את הכעס. הדמיון הוא חבר שלנו ואנחנו יכולים לכוון אותו כרצוננו, כמובן שבהתאם להתפתחות של הילד ולשאלות שהוא שואל, ההורה יכול לספר גם על מה שהוא עצמו דמיין כשהיה ילד. ההורה הרגיש שיצליח לדובב את הילד שלו על עולם הדמיון שלו יילמד הרבה על עולמו הפנימי".
לגילאי 8-3. 

"נעמה אוהבת לדמיין" מאת דליה בר-אל. איורים: יולן מצגר. הוצאת הספרים "אוריון", 27 עמודים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 8-3. מנוקד. 

להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox