"בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת עדי ענתבי



"בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת עדי ענתבי 
הוצאות אוריון

הספר גרם לי להזדהות עמוקה מהצד של האמא והתיסכול כל יום להלחם עם הילדה להכנס למקלחת.

יש לי אחת כזו בבית שכל יום מלחמת המקלחת לאחר הארוחה. עוד דקה אמא..תכף..כבר..לא בא לי ראש.. מוכר לכם?
אם גם לכם יש ילד/ ה שלא אוהבים להתקלח או שהינכם רוצים לחדד לילדים כמה מקלחת חשובה הכירו את הספר בתיה או אוהבת אמבטיה.

הספר מגולל את סיפורה של בתיה, ילדה שלא אוהבת להתקלח. ההורים מנסים לשכנע אותה במילים טובות, אך בתיה אינה משתכנעת בקלות. האם היא תסכים לבסוף להתקלח? הספר מתאר את ההתמודדות של בתיה והוריה עם סירובה להיכנס לאמבטיה ומספקת לילדים ולהורים דרכים להתמודדות בקושי מסוג זה בדרך מעניינת וקסומה. 




"בתיה מתחילה לצרוח ולא מפסיקה לבכות, מתחבאת מתחת לשולחן ועושה בעיות. 'אני לא רוצה להתקלח!' היא אומרת זועפת, 'נכנסים לי מים לעיניים, ואני לא אוהבת!'" (מתוך הספר) 

ספרה של עדי בוחר לגעת בנושא שנחשב לבעייתי בגיל המדובר ובא לידי ביטוי גם בגיל מאוחר יותר. היא בחרה לגעת בנושא זה ולפשט מורכבותו באמצעות סיפורה של ילדה שאינה אוהבת להתקלח כשהיא מודעת לכך שעם כל עמוד על הילדה "להשתכנע" וללמוד לאהוב את שלא אהבה. כי רק כך תוכל בתיה לזכות בריח פרחים כשאר הילדים הנקיים.
בספר מוצגת העדנה שמפגינה גיבורת הסיפור כלפי בובותיה בדיוק כפי שמפגינה אימה כלפיה. הכול נעשה בזהירות ובנועם, וכך מועברים לילד ערכים ומסרים נוספים – מהם: כבוד האדם, הרגלי נימוס וניקיון בריאים ובעיקר מהות ההבדל הלא קטן כלל בין רגשות כמו כעס לבין חיוך של קבלה.

עדי ענתבי מסכמת: "אני מאוד מקווה שהספר יגיע לבתים הנכונים וששעת האמבטיה תיהפך לשעה יותר רגועה ומהנה בהרבה משפחות".

הספר מיועד לגילאי 5-2, הגיל שבו מרד האמבטיה בדרך כלל בא לידי ביטוי. 

ספר מקסים המעודד ילדים להתקלח ולהבין שמקלחת תעשה להם רק טוב

"בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת: עדי ענתבי. איורים נפלאים: צבי פדלמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox