אל תגידו לי זה לא יקרה!! סייבר קידס עוצרים את תופעת השיימינג



אל תגידו לי זה לא יקרה!

חג הפסח בזמן שאני מנקה הילדים בפלאפון משוחחים עם חברים ומסתודדים בפינה לעיתים. הלב כן הלב חושש שהתופעה הקשה תגיע גם אלינו ולא אהיה בשליטה.

הרשת גועשת זו התחושה שלי כאמא, הכל כל כך קל והיכולת להכפיש את שמו של האדם יכולה להרוס חיי אדם בשניה אחת.כאמא לילדים בבית ספר הפחד תמיד בוער בתוכי, שואלת ובודקת בלי סוף את ילדיי האם הכל בסדר חברתית?

מודה ומתוודה גם מחטטת להם ב WATCH APP ותמיד עם יד על הדופק שלא נעשה להם או לאחר שיימינג מכל סוג.
חסרת ביטחון בנושא ומרגישה שאני חסרת שליטה בנעשה מחוץ לדלת הבית.
בשנים האחרונות אנו עדים לעליה חדה בהיקף ובשיעור תופעת השיימינג ( ביוש פומבי )המקוון ברשת האינטרנט, במסגרתה נעשה שימוש במחשבים, טלפונים סלולריים ואמצעים טכנולוגיים נוספים המשתמשים ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות כפלטפורמה לתיעוד, פרסום והפצת מידע זה.




אמא שבוכה על ילדה שהתאבד בעקבות שיימינג שחבריו עשו לו בבית ספר.
אדם חף מפשע שכבר הורשע על ידי הרשת במעשים זדונים בוחר לברוח לעולם אחר מחוסר היכולת להתמודד ולגונן על עצמו.
שומעת על סיפורים כבר בכיתה ד' על ילדה שהוחלט שכל הכיתה לא תדבר איתה ונחרדת. איפה אנחנו ההורים טעינו בחינוך? מה אנחנו יכולים לעשות על מנת למזער את התופעה הזו?
התפוצה הויראלית של אלפי גולשים בפייסבוק , פוסט משמיץ ברשת החברתית תופעה מוכרת גם בקרב בני נוער וילדים .
לאחר ההתאבדות אלו שהיכו על חטא נשבעו שלעולם לא יחטאו עוד בשיימינג אבל את הנעשה לא תמיד ניתן להשיב.



השיימינג אינו תופעה חדשה. כבר בימי הביניים נקשרו חוטאים לסדים בכיכר העיר עם שלטים שמפרטים את חטאיהם במטרה לאפשר להמון להשפיל אותם באופן פומבי. את הכיכר החליף הפייסבוק ואת העגבניות הרקובות החליפו תגובות מכפישות, אך הרעיון נותר זהה. כמו בהרבה מובנים אחרים, גם כאן לוקחות אותנו הרשתות החברתיות אחורה אל העבר הכפרי והשבטי שלנו.

חברים פונים ללב של כל אחד ואחת , אל תתנו יד לשיימינג ושימו עין על האוצרות שלכם מול העולם הגדול שיכול להיות מרושע.

בואו נעצור את יחדיו את תופעת השיימינג - מחר זה יכול להיות לי, לך או לאחד מאהובנו!!
כעת אני מרגישה בטוחה יותר התקנתי אפליקציה בשם סייבר קידס והשליטה חזרה אליי
חיבור האפליקציה 5014*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox